Thursday, June 28, 2012

Sotong Masak Nasik Kandaq Style!

I baru sudah masak for my OUM friends.They all nk datang umah i tak kol dulu.Nasib baik ada stock sotong ngn ikan kembung.So tak rasa bersalah sgt la jamu dieorng walau pun simple dish.Depa ni mmg gedik,suka melilau rata,then tetiba appear.hahaha..Sory min,ina,zul lembut.hahahaa.I just goreng ikan kembung tu garing-garing then masak lauk sotong mcm kat kedai mamak nasik kandaq tu..hehehe...simple kan..tu la sapa suruh nk mai tak bagitau.Kalau gitau awai2 aku masak sedap2 kat angpa semua.Actually i selalu ask my friends to call me dulu before mai my house.Kat my mak and my sister pun i pesan selalu.Supaya bila mother i sampai i dah siap masak..Kawasan ni takdak orang niaga.So,bila depa call me earlier,  i happy sempat cook for them :).Sorry kalau aku selalu dok pesan suruh angpa kol dulu before mai sini min and ina.Yang tu bukan tak bagi angpa mai umah aku.But,aku lebih suka angpa kol.Then aku leh masak sedap2.Rasa bersalah kalau angpa mai aku tak sempat prepare apa apa.Tapi depa tiga ni takpa,selalu sgt depa makn asap kat umah aku..hahaha...Tak syok kan tetamu mai takdak apa nk jamu..K layan gambaq lu please.Nanti i post recipe.:)..



No comments:

Post a Comment